Lidé se tedy z hlediska způsobu jak podnikají, mohou dělit do dvou základních skupin. V první jsou osoby, které jsou samostatně výdělečně činné, tedy OSVČ, ti ve většině případů pracují sami. Druhá skupina má firmu, kde zaměstnává další lidi. U každé z těchto forem podnikání je jiná povaha nejen práce, ale také příjmu.
Doporučení na spolupracovníky
Někteří podnikatelé jsou v jiné situaci. Mají také firmu a přitom nehledají zaměstnance, ale chtějí mít spolupracovníky. Co to znamená? Jedná se olidi, kteří pracují na živnost a jsou odměňováni podnikatelem provizně z prodeje. Tento systém je zaveden například ve finančně poradenských společnostech. Ale podobně tak tomu však může být ve firmě, která spolupracuje s obchodníky na podobné bázi. Jak tyto spolupracovníky najít? Nejdříve si sepište všechny podstatné věci, vše co od svého spolupracovníka očekáváte a takového potom hledejte, na takového se dotazujte. V praxise využívají dva základní způsoby, jak spolupracovníky získat. Jedním je možnost využít inzeráty, nebo případně tím, že vyhlásíte výběrového řízení, ale také se můžete spolehnout na doporučení. A právě doporučení od firemních zákazníků je jednoznačně tou nejefektivnější cestou. Je to proto, že se můžete dotazovat na lidi, kteří co nejvíce splňují vaše požadavky. Máte možnost si o nich dopředu zjistit základní informace a na schůzku se tak lépe připravit. V mnoha případech se tak může stát spolupracovníkem zákazníkův kamarád, nebo známý či dokonce rodinný příslušník. Ale také se může jednat o samotného zákazníka. Jaký by měl spolupracovník být? Měl by být spolehlivý, důvěryhodný, komunikativní a zapálený pro obchodování. Jako podnikatel byste měl zvážit, zde musí zájemce splňovat podmínku rozumět vašemu oboru podnikání. Možná, že ne, protože si jej pro potřeby firmy zaučíte sami.