K tomu, jak zaplatit za stejný nákup méně, existuje několik ověřených a jednoduchých triků. Ne každý jsme natolik movitá osoba, abychom si mohli dovolit to nejlepší značkové oblečení a ty nejlepší možné potraviny.
Nakupovat ve výprodejích a slevách
Téměř každý zákazník slyší na to, když nějaký obchod dělá výprodej, nebo takzvaný masakr cen. Výprodeje bývají po událostech, při kterých byl obchod nucen nakoupit větší obnos zboží z důvodu velké poptávky. Jsou to události jako například Vánoce, letní sezóna, black friday a podobně. Výprodeje mohou být opravdu výhodné. Ceny některých kousků se mohou snížit až na polovinu! Nákupy ve výprodeji se vyplatí hlavně u prémiového oblečení (značkového), které jsou za normálních okolností opravdu drahé.
U potravin je to něco trochu jiného nakupovat ve slevách. Ceny bývají u některých výrobků snížené téměř každý týden. Ptáte se proč? Každá potravina má svou trvanlivost. Když se blíží doba expirace, prodejny se snaží těchto kusů zbavit co nejrychleji, aby je nemuseli vyhazovat a neprodělali na jejich nákupu. Po těchto výrobcích se rozhlížejte v případě, že jste schopni je včas spotřebovat.
Nakupovat jen tolik kolik toho spotřebujeme
občané České republiky nemají problémy s „nadnákupem“. Co to znamená? Zákazník si nakoupí příliš mnoho kusů výrobků a nestihne je včas spotřebovat. Takže klidně i polovinu jich vyhodí. S tímto s potýkají občané Ameriky. Prodejny to v Americe vyřešily tak, že dělají takzvaná rodinná balení.
Takže si mlíko musíte koupit například pouze ve čtyř litrovém balení. Ale zpět do Čech. Stále i zde existuje mnoho lidí, kteří mají problémy s nadnákupy. Při nakupování mají takový nápad, že si chtějí udělat krátkodobou zásobu, aby nemuseli v krátkém časovém období znovu do obchodu. Což je nápad dobrý, ale ne vždy funguje. Věci, kterých nakoupíme příliš se začnou pomalu ale jistě kazit. A nám pak nezbývá nic jiného, než je vyhodit a dojít nakoupit znovu. Takže tím přicházíte o nemalé množství peněz. Schválně si dělejte seznam, kolik peněz jen tak vyhodíte na zkažených potravinách.